Mixi
Mixi Mixi Mixi Varázs Garázs autókozmetika Helyszíni számítógép javítás
 

 

<<vissza

 

31. Kassa Rallye - Ádám

 

Persze. Azt hittem, hogy csak úgy majd kiszállok egy verseny után az autóból, és kipipálom, hogy nna, Rally I. osztályban is mentem. Jöhet a következő kihívás...

 

Hát ez azért nem ilyen egyszerű. Miskolcra is beülhettem, és éreztem, hogy egyre nehezebb itthagyni ezt a csodálatos, családias világot... A szurkolókat, akit szeretettel, és talán nem cinizmussal várják hogy megjelenjen ott, abban a kanyarban a TÖRTÉNELEM, és szépen, kis kockázatot sem vállalva tovahaladjon. És ugyanígy nehéz elfelejteni a vérverejtékes munkát az autóval, a Lancia titkolt meglepetéseit, amivel újra és újra megörvendeztetett minket :-)

Miskocon már be is ért az autó, bár aki látta, tudja, hogy hogyan. Az utolsó gyors céljában kis híjja volt hogy kigyulladjunk, gátjók nélkül mentünk be a végtelennek tuno Etapon a célba. Keszler Matyiék sajnálatos kiesése miatt ölünkbe hullott a harmadik hely.

 

 

A Kassa Rallye-t már túl nagy falatnak tartottam: A nagy ismeretlen, az éjszakai gyorsok, a kevés alvás mind azt sugallták, hogy ilyen kis háttérrel nem szabadna belevágni ebbe a kalandba, csak kudarc kerekedhet belőle. Aztán megint az lett a vége, hogy elkönyögtem magam a munkahelyemről és a következő pillanatban már pályát írtunk. Új gumikkal (!!!), új futóművel, és végre hibamentes autóval mentünk az átvételekre. Kicsit gyengébb lett a motor, mert le lett véve a turbónyomás, igy kb 130 paci lehetett a géptető alatt, de nem is ez a lényeg ugye ;)

Már pályabejáráson éreztem, hogy megint akkora élménnyel gazdagszom, mint amit évek alatt sem tudtam volna magamtól megélni, mesébe illő, IGAZI rallypályákon mentünk, egyik ámulatból a másikba estem. Ráadásul csak kedves, segítőkész emberekkel találkoztunk.

 

A verseny: gondolom mindenki azt várja, hogy erről fog szólni a beszámoló, de igazából erről tudok a legkevesebbet írni, hiszen végig "dolgoztam": irtam, diktáltam, pontosítottam, figyeltem az autót... Ha kellett szereltem. Végülis valami ilyesmi miatt kell ott ülljek. Az autóval nem is volt túl sok baj, volt egy lelazult kábel, ami miatt 100 méterenként leállt a motor, durrogott csak, és nem indult be, meg volt két kerékcsere, mert a frissen vágott gumi végig szakadt a vágás mentén körbe. Az egyik etapon, a másik meg a rajt elött történt... Volt időnk, szóval kicseréltük. A hátralévő szakaszokat pedig még jobban elspóroltuk, mert több kerekünk nem volt...

 

Az örömbe azért nem kevés üröm is vegyül. Nem ismerem személyesen a mezőnyt, de néhányukkal már beszélgettem, és őket tisztelem és szeretem a hozzáállásuk miatt. Nagyon rossz érzés úgy átmenni etapon, hogy tudom, valamelyik versenyzőtárssal baj van, sok kiesőt láttunk, nem is említenék neveket, nehogy valakit kihagyjak, egytől egyig mindegyik autót rossz volt látni a pálya mellett. Talán Tagaiék autója volt ami legjobban megviselt, bár akkor még azt hittem Holczer Daniék Corollája állt meg. Nem hittem el, hogy az az Octavia... Kitartást kívánok mindenkinek, akinek nem így sikerült a versenye, ahogyan eltervezte. Az utolsó etapon a cél felé állt meg Veres Gyuriék, és Kronoméék autója. Ez a legszívfájdítóbb dolog, ami történhet. Leírhatatlan.. Az is, hogy nem tudtunk segíteni (Szétrobbant váltó/Törött fotengely)

 

 

Összeségében nagyon tetszett a Kassa Rallye. Számomra olyan volt, mintha VB-n mennék, ráadásul megkaptuk a H10 1. helyéért járó kupát, mivel Cigi kiesett. Gondolom a rendező nem akarta hazavinni :-) Persze a két induló miatt nem voltunk értékelve itt, csak nagy H-ban, de ott is 3. helyen végeztünk :-) Szóval még pontot is szereztünk..

 

A szurkolók, a SZURKOLÓK csodálatosak voltak!!!! Igazából miattatok nehéz ezt az egészet abbahagyni, akkora szeretet kapunk TOLETEK! Köszönöm ezúton is!

 

Én valószínúleg Szombathelyen ülök utóljára Mixi mellé; a munka elszólít :-(

Köszönöm a lehetoséget, az élményt, sokat tanultam és ahogy tudom, segíteni fogom a csapatot!

 

MIXI FOREVER!

 

Zavicsa Ádám

 

 

Kassa Rallye: Kellemes csalódás! - Mixi

 

A verseny előtt elmentünk Frey Istivel, a fő szervízesemmel Kassára szállást foglalni. Az egyik áruházban egy magyarul beszélő házaspártól kaptunk néhány címet, így jutottunk el egy egyetemi kollégiumba, ahol a portás hölgy a mi nyelvünkön üdvözölt és amellett, hogy remek apartmant biztosított, még garázst is szerzett a versenyautónak.

 

Először jártam ebben a szép városban, ahol végre nem kellett kerülgetni a kátyúkat. Tetszett a tisztaság, a meglepően sok áruház, annak ellenére, hogy Kassa egy vidéki kisváros.

 

Jól esett, hogy mindenki nagyon kedves és segítőkész volt.

 

Kétséges volt, hogy egyáltalán rajthoz tudunk-e állni, mert a Lancia rendbehozatala több mint kétszer annyiba került, mint amire számítottam, pedig a motor még nem is került sorra.

 

Végül, jól meghúzott nadrágszíjjal mégis sikerült.

 

Csodálatos tájakon vezetett a verseny útvonala, az első napi látvány Svájcra emlékeztetett, a szombati meg Rakacára. Összességében szinte otthon éreztem magam.

Még a gépátvétel elott, polihisztor navigátorom, Zavicsa Ádám beállította a megfelelő turbónyomást, így, ha nem lett volna a rejtélyes kontakthiba, ami miatt másodpercekre elment a gyújtás, akár gyorsan is mehettünk volna. A második gyorsasági rajtjához csurogva kétszer is padlóig esett be a fékpedál, de ez a hiba többször nem ismétlődött. Mit tagadjam ez nem használt az amúgy sem fényes féktávjaimnak. Nagyon jó volt éjjel autózni, fantasztikus volt a közönség!

 

Az első nap utolsó szervízparkjához érve kifogyott a benzinünk (vagy mi?). Végül mégis csak erőre kapott a motor, irány a parcferme.

 

Szombaton kívánság szerinti szikrázó napsütés és a kontakthibánk erősödése fogadott bennünket. Aztán szétnyílt a vadonatúj gumi, vágásmentén, a bal elején. Csak egy gyorssal bírta tovább a jobb első, viszont megtaláltuk a kontakthibát! A gyújtáskapcsoló egyik csatlakozója volt lelazulva.

 

Az ünnepélyes céldobogónál mind a három lelkes szlovák néző ott várt minket, a helyi műsorvezető pedig olyan szépen beszélt, hogy még ma is azon töprengek, mit is mondhatott.

 

Szegény Cigány kiesett, vagyis leesett, így az ölünkbe hullott a H 10-es géposztály első helye.

 

Miután a teljes MNASZ delegációval körbe sétáltuk a fél belvárost és végre rátaláltunk a díjkiosztó helyszínére, gyönyörű serleggel gyarapodott a gyűjteményem.

 

Akármilyen hihetetlen ez az első, a harminc évem alatt, amelyiken 1-es díszeleg.

 

Köszönet érte Jedlóczky Lacinak, hogy még mindig mehetek az autójával, Zavicsa Ádámnak, a türelméért, szakértelméért és lelkesedéséért (már egy fél "Doromby"), Frey Istinek aki egyedül pótol egy komplett szervízcsapatot és már tíz éve elvisel, Fazekas Tibinek, aki kölcsön adta a vizes kerekeit, Kásai Gábornak, aki faragja a Lanciát, fáradságát és pénzemet nem kímélve. Végül köszönet a Családomnak, akik olyan hátteret biztosítanak, hogy nálam boldogabb ember nem létezhet!

 

Ördögh Mixi

 

 

 
(C) 2004-2011 --- Ördögh Mixi rallyeversenyző oldala. Email: mixi@mixi.hu. Tel: +36-70/776-7782 --- Mixi informatikai támogatója a PannonPC Informatika Kft.